KÖPVILLKOR PRIVATPERSON
1. Allmänt
Dessa köpvillkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”) gör en beställning via www.equnique.se. Genom att beställa godkänner du dessa Villkor. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande.
2. Priser och betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms, alternativt i Euro (EUR) exklusive moms. Observera att kunder utanför Sverige bör kontrollera lokala skatt-, moms- och tullavgifter som kan uppstå vid import. Betalning sker genom vår betalpartner SVEA Ekonomi med följande alternativ: kreditkort, Swish eller faktura. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och prisjusteringar.
3. Orderbekräftelse
När du har lagt en beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post, med alla detaljer om din beställning. Kontrollera noggrant att all information är korrekt. Om något ser fel ut, kontakta oss omedelbart.
4. Leverans & Ej uthämtade paket
Vi erbjuder leverans inom hela världen. Vi strävar efter att leverera din order inom 2-4 arbetsdagar inom Sverige och 3-5 dagar utanför Sverige. Lokala avvikelser kan förekomma. Leverans sker från vårt lager i Värnamo genom våra utvalda transportpartners. Fraktkostnaden beräknas och visas vid utcheckningen. För kunder utanför Sverige, observera att leveranstider kan variera. Ej uthämtade paket kommer att gå i retur och den aktuella returfrakten tillsammans med samtliga extra kostnader som kan tillkomma i form av hanteringskostnad, import och tullavgift kommer att ställas mot den ansvarige kunden att bekosta.
5. Ångerrätt
Som privatperson har du rätt till 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Produkten ska returneras oanvänd, i originalförpackning och med ett spårbart fraktalternativ. Returfrakten bekostas av kunden. Returadress: Scootboots C/o Swedcirc AB, Rörläggarvägen 7, 331 53 Värnamo. Observera att paket som skickas till ombud kommer ej att hämtas ut!
6. Reklamationer
Vi är stolta över kvaliteten på våra produkter, men om du skulle upptäcka ett fel eller defekt, är vi här för att hjälpa! Du har rätt att reklamera varan inom 14 dagar från det att du mottagit den. Vänligen kontakta oss på info@equnique.se för vägledning kring returprocessen och eventuell ersättning. Vi ser fram emot att lösa problemet tillsammans med dig på ett smidigt och effektivt sätt.
7. Hantering av personuppgifter
Din integritet är viktig för oss, och vi behandlar dina personuppgifter med största omsorg i enlighet med GDPR. För att få en djupare förståelse för hur dina uppgifter hanteras och skyddas, uppmuntrar vi dig att läsa vår omfattande integritetspolicy som finns tillgänglig på vår hemsida. Din trygghet är vår prioritet.
8. Kontakt
Vi vill att det ska vara enkelt för dig att nå oss. Har du frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta vår hjälpsamma kundservice. Skicka gärna ett e-postmeddelande till info@equnique.se, så återkommer vi till dig med svar och support så snart som möjligt. Vi är här för att göra din upplevelse hos oss både smidig och trevlig.
9. Ansvarsbegränsning
Vi garanterar att de produkter vi levererar uppfyller vår höga kvalitetsstandard. Vi ansvarar inte för skador som uppstår på grund av felaktig användning av våra produkter.
- Tvistlösning
Vid tvist som rör dessa Villkor ska svensk lag tillämpas. Tvister ska i första hand lösas genom överenskommelse med vår kundtjänst. Om detta inte lyckas kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden.
Vi strävar efter att erbjuda produkter av högsta kvalitet för att främja din hästs välmående. För ytterligare information eller frågor, tveka inte att kontakta vår kundservice. Tack för att du handlar hos EQUNIQUE®!
KÖPVILLKOR ÅTERFÖRSÄLJARE
Återförsäljare ska följa leverantörens rekommendationer för hantering och försäljning av de produkter som omfattas av dessa villkor.
1. Allmänt
Dessa villkor gäller för företag som genom detta avtal säljer vidare EQUNIQUEs produkter. Återförsäljare måste ha giltigt organisationsnummer och vara registrerade hos Bolagsverket.
2. Priser och betalning
Alla priser för återförsäljare anges exklusive moms. Betalning sker genom faktura eller via kort med överenskomna betalningsvillkor. Försenad betalning debiteras med gällande dröjsmålsränta. Som återförsäljare har du möjlighet att köpa våra produkter till de priser som visas på www.equnique.se efter inloggning. Vi förbehåller oss rätten att göra prisjusteringar. Rekommenderat försäljningspris (REK) finns på www.equnique.se i utloggat läge och bör användas som riktlinje för din prissättning.
3. Beställning & Fraktkostnad
Beställningar behandlas löpande och bekräftas skriftligen. Fraktkostnad inom Sverige är 160 kr ex moms för beställningar under 5000 kr ex moms. Fraktkostnader utanför Sverige tillkommer och visas i kassan.
4. Leverans- och förvaringsvillkor
Leverans och lagring sköts av Tidsam AB i Värnamo. DHL, DB SCHENKER och PostNord används för frakt inom Sverige och UPS används för frakt utanför Sverige. Tidsam AB förbehåller sig rätten att ändra leveransmöjligheter vid behov. Lagertid är 07:00 – 16:00 på vardagar, stänger kl 15:00 dagen före helgdag. Lageradress: Scootboots C/O Tidsam AB, Rörläggarvägen 7, 331 53 Värnamo. För ej uthämtade paket tillkommer en avgift på 300 kr.
5. Risköverföring och ansvar
Ansvar för att varorna överförs från leverantören till återförsäljaren vid leverans. Leverantören ansvarar för eventuell skada som uppstår före leverans, förutsatt att den inte orsakats av återförsäljaren. Eventuella transportskador ska anmälas direkt till fraktbolaget vid godsmottagning. Återförsäljaren ansvarar för att kontrollera varorna vid mottagandet och ska anmäla eventuella fel eller transportskador omgående. Reklamationer hanteras i samråd med vår kundtjänst.
6. Marknadsföring och försäljning
Återförsäljare ansvarar för att marknadsföra produkterna på egen bekostnad. EQUNIQUE ansvarar för att öka varumärkets kännedom genom att löpande arbeta med varumärkesbyggande åtgärder. Återförsäljare förbinder sig att marknadsföra våra produkter på ett sätt som överensstämmer med EQUNIQUEs varumärkesetiska riktlinjer.
7. Exklusivitet
Dessa villkor ger inte återförsäljaren exklusiva rättigheter att sälja de produkter som omfattas av dessa köpevillkor.
8. Force Majeure
Om någon av parterna hindras från att uppfylla sina skyldigheter på grund av oförutsedda omständigheter utanför deras kontroll, ska de befrias från sina skyldigheter enligt detta avtal utan ansvar.
9. Garanti och service
För eventuella reklamationer, vänligen kontakta oss på info@equnique.se. Bifoga ordernummer, foto på produkten och på skadan samt beskriv vad som skett. Svensk köplag gäller. Vid godkänt reklamation kommer produkten att ersättas eller krediteras.
10. Integritetspolicy
När du gör en beställning hos oss samlar vi in och lagrar dina personuppgifter. Genom att registrera och lägga en beställning godkänner du att vi får använda dina uppgifter för att fullgöra avtalet med dig. Du har rätt att få tillgång till den information vi har lagrat om dig i enlighet med personuppgiftslagen. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den korrigeras eller raderas. Vänligen kontakta oss via e-post om du vill utöva denna rätt.
11. Cookiespolicy
Denna webbplats använder cookies. Dessa är små textfiler som lagras på din dator som hjälper oss att identifiera och spåra användare av vår onlinebutik. Vi använder sessionscookies och permanenta cookies. Under ditt första besök i vår butik tilldelas en sessionscookie till din webbläsare för att skilja dig från andra användare. För att kunna använda vår onlinebutik, vänligen aktivera cookies i din webbläsarinställningar. Dessa cookies används enbart för att förbättra din webbupplevelse och lagrar ingen personlig information om dig. Du kan ta bort cookies när som helst. Vår webbutik använder cookies för att hålla reda på din kundvagn, preferenser och besökta sidor, för att ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Vi på EQUNIQUE® är angelägna om att både konsumenter och återförsäljare är nöjda och tryggt kan använda våra produkter för hästars välbefinnande. För ytterligare information gällande lagstiftning och konsumenträttigheter, hänvisar vi till Konsumentverket och Svensk lag. Vi arbetar ständigt med att uppdatera och förbättra våra villkor för att möta förändringar i lagar och affärsbehov.
För mer stöd eller vid eventuella frågor om våra villkor, tveka inte att kontakta oss. Tack för att ni väljer EQUNIQUE och är en del av vår strävan efter bättre hästhälsa!